Végre kijöttél a vizsgateremből az új szakmáddal és szenvedélyeddel, de még nem tudod, hogy miképpen vágj bele úgy a vállalkozásodba, hogy az sikeres is legyen? A piac kegyetlen és sajnos egy tökéletes mosolyvonal nem mindig elegendő a teli naptárhoz, kivéve, ha a környék legolcsóbb körmöse akarsz lenni, de én azt feltételezem rólad, hogy nem ez a cél! Gyere és olvasd el az ügyfélszerzés tippjeimet direkt körmösöknek.
És, ha már cél, el is jutottunk az első ponthoz, ez pedig nem más, mint a célcsoport meghatározása. Legnagyobb tévedés mikor valaki azt mondja, hogy neki mindenki célcsoport. Ilyen nincs, felejtsük el ezt végre. Neked célcsoportod az aki állandóan késik vagy rosszabb, el se megy az időpontjára, vagy aki azzal jön, hogy a másik körmös olcsóbb ezért legyél te is az? Ugye, hogy nem. Én amikor hirdetést adok fel, szöveget írok, mindig elképzelem, hogy akinek értékesíteni akarok, az hogyan néz ki, miképpen gondolkodik, mik a fájdalom pontjai és ennek megfelelően kommunikálok. Te is, mielőtt bármilyen képet, grafikát, logót, fantázia nevet kitalálsz, képzeld el, hogy kiket szeretnél a klienseid között látni és csak utána csapj bele a közepébe.
Adok pár támpontot a célcsoport meghatározáshoz: Képzeld el, hogy az ideális ügyfeled körülbelül milyen korcsoportba tartozik, például 24-35, ha ez megvan, vidd tovább az eszmefuttatást abba az irányba, hogy mennyit keres. Itt sok szempontot kell figyelembe venni, például, hogy hol fogsz szolgáltatni, ott általában mivel foglalkoznak az emberek és, hogy később van-e valid esélye annak, hogy felsőbb réteghez szólj anélkül, hogy el kellene költöznöd. Ha ezeken túl vagy, akkor gondolkozhatsz a pszichográfiai jellemzőkön, például mit szeret? Hova megy el hétvégén? Milyen kisállata van? Hidd el, minél több kérdésre tudsz válaszolni, annál pontosabban tudsz a célcsoportodnak kommunikálni. Amint elegendő időt és energiát beleöltél ebbe a kommunikációba, hidd el, ki fog alakulni az az ügyfélkör akikkel öröm lesz dolgozni, hisz mind hozzád hasonló.
Összegezve, ha megvan a célcsoportod akit már ismersz, hisz emgválaszoltál minden velük kapcsolatos kérdést, már tudod, hogy hogyan fog kinézni a szalonod, milyen kommunikációs stílust fogsz használni, milyen lesz a komplett arculatod.
Férfiak?
Ahogy a mester megírta, “ha stílus van, minden van”, így az igényes férfiak körében nem egyedi eset, ha igénybe vesznek manikűr, pedikűr szolgáltatást, mert igazat adhatunk abban a Stílusőrjárat főparancsnokának, hogy nincs lelombozóbb látvány, mint egy rothadó, nem karbantartott láb, kéz. Úgyhogy ne felejtsétek ki a kommunikációtokból a férfiakat sem, találjátok meg azt a fjádalompontot amivel be tudjátok vonzani őket a szalonba. Itt megint érdemes szűrni, mert az autószerelők és egyéb fizikai munkások kevésbé fognak hajlandóságot mutatni, mint az azok akik vezető beosztásban vannak és sok tárgyaláson vesznek részt, ahol fontos az első benyomás. Részben rajtatok is múlik a férfiak körmöshöz járásáról való társadalmi megítélés.
Legyen kényelmes és könnyű veled a kommunikáció és a foglalás
Az ügyfélélménynek már az első találkozási ponton meg kell képződnie. Figyeld meg magadat kívülről és nézd meg, hogy milyen könnyű vagy nehéz téged megtalálni, felvenni a kapcsolatot, időpontot foglalni. A kezdéshez ajánlott mindenképpen facebook oldalt létrehozni és ott kommunikálni mindenkivel, ez hosszú távon lesz hasznos, hogy nem a privát profilod terhelődik állandóan, illetve az oldalon tudsz bejegyzéseket rögzíteni, míg a privát profilon nem. El is mondom, hogy, miért fontos rögzíteni bejegyzést. Ahelyett, hogy minden klienssel állandóan beszélni, egyeztetni kell, válaszra várni, van egy frappánsabb megoldás, ez pedig a booked4.us. Ez egy olyan foglaló rendszer ahol az ügyfél végig van vezetve teljesen automatikusan, magának választja ki a kért kezelést amihez te már előre hozzárendeltél egy kalkulált időt és árat. Roppant könnyedén tud a naptárad szavak nélkül megtelni. Természetesen a foglalásokat tudod menedzselni, törölni, jóváhagyni, módosítani. Itt fontos ismerni a képességeidet és tudni, hogy mennyi idő egy építés, töltés, hogy ne torlódjanak fel a vendégek.
Másik foglalós renszer a Google calendar, ami abszolút betölti a célra szhánt szerepét, de én elegánsabbnak gondolom a booked4.us-t.
Kártyás fizetés
Ez ne legyen kérdés 2022-ben. Szinte mindenki utalva kapja a fizetését, ne kelljen csak miattad ATM-hez menniük, a simple businessel külön eszköz befektetése nélkül meg tudod olvani a kártyás fizetést, de ott van még a revolut erre az esetre.
Social Media felületek
Ezt nem fogom taglalni, 1000+1 anyag található a témában, a lényeg, hogy legyenek a posztjaid konzisztensek, alakítsd ki a saját stílusod, mind a képeken, mind az írásban. Készíts sok “behind the scene” és “How to” posztokat, ezek nagyon jól szoktak konvergálni. De a legfontosabb az aktivitás, amely a hitelességedet építi.
Instagram elengedhetetlen, az lesz a te virtuális szalonod. Sok-sok sztorival, egységes megjelenéssel abszolút vendégcsalogatóvá fog válni. Ehhez itt adok sok hasznos tanácsot. 2022-ben is megállíthatatlannak ígérkezik a Tik-tok, ide én személy szerint akkor tennék fel tartalmat, ha az tényleg ad értéket, például egy leamortizált kézből, hogyan lesz szép és patika állapot, bármi lehet érték, tedd fel magadnak a kérdést, hogy te miben vagy jó, legjobb.
Ne feledkezz meg a Linkedin profilodról sem mely ugyancsak támogatja a szakmai relevanciádat, kevésbé hangsúlyos, az ügyfelek sem itt fognak keresni, de semmiképpen sem felesleges, főleg akkor fontos, ha a márkák figyelmét szeretnéd felhívni.
Mindenképp csináld meg a Google Business profilt, legyél fent a térképen és lehessen visszajelzéseket adni. Aporpó visszajelzés, ha úgy érzed, hogy jó körmöt építettél és minden rendben ment a kliensel akkor kérd meg, hogy írjon véleményt, nagyon sokat fog számítani az ügyfélszerzés érdekében.
Arculat és fotók
Mindkettő témában megtalálható részletes írásom sok-sok jó tanáccsal. Az arculatról itt olvashatsz, a köröm fotózásról pedig itt!.
Ügyfélélmény növelése és a bőséges csere esete
A jó ügyfelet megbecsüljük, szeretjük, ápoljuk és vigyázunk rá. Ha bejött hozzád az ideális kliensed, akit ugye meghatároztál korábban, akkor ne engedd el. Amikor szolgáltatsz, mindig adj többet, mint amit kért. Példa: Manikűr+géllakot kér a kliens, de te a végén adsz egy kézmasszást amit le is kommunikálsz, hogy ez ajádnék, érezze, hoyg többet kap, mint amit kér.. De lehet ez akár egy köröm díszítése kövekkel. (ez az alap árba mindig legyen bekalkulálva). A kezelést érintő ajándékon kívül szuper dolog, ha tudnak nálad kávézni, főleg, ha azon a papír kávés poharon a te logód szerepel, plusz egy egészségesebb fajta csoki, mert te helyettük is figyelsz a részletekre. Ha sikerül elérni, hogy a kliens sokkal többet kap, akkor létrejön az úgynevezett bőséges csere és mindenképp meg akarja majd neked ezt hálálni és már akkor nyert ügyed van, ha ez csak a lojalitásában mutatkozik meg.
Elismerési rendszer, bizalmi viszony építés
Éreztetni kell az ügyfelekkel, hogy ők nem csak egy szolgáltatóhoz térnek be két órára, hanem abban az időben te lelkitárs vagy, pszichológus, barát és tanácsadó. Hidd el, hogy jó körmöt sokan tudnak építeni, de jó modort már kevesebben. Ez egy olyan komponensed lehet, ami megkülönböztethet a vetélytársaidtól. Fontos azonban, hogy legyél végig önazonos, ne játszd meg magad, csak azzal ápolj bizalmi viszonyt akivel tudsz is, ha valami nem jön organikusan akkor azt kiveti magából a szervezet.
Merre tovább?
Körmösként nem csak annyi az élet, hogy a naptárad megtelik és akkor vége, és ez lesz a hátralévő karriered során. Rengeteg fejlődési út van, többek között növelheted a szalonod kapacitását, ahol a te neved lesz a márka és a garancia a minőségre. Elindulhatsz oktatói vonalon vagy társulhatsz más szépségipari szakemberekkel egy komplett szalon létrehozása érdekében. Bármelyiket is választod, elengedhetetlen, hogy aktívan kommunikálj, a videózásról fotózásról nem is beszélve.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a tehettséget, pontosságot és az alázatot semmi nem fogja helyettesíteni, az igazi stílus maga az ember.