Az arculat az ami kell, ez az egyik legfontosabb lépés a szolgáltatásod szempontjából. Erről fognak téged megítélni, ez és a fotók amiket közzéteszel harcolnak az első sorban a figyelemért. Telített a piac, ki kell tűnnöd a tömegből és a lehető legtöbb dimenzióban maximális minőséget kell szolgáltatnod. Nem biztos, hogy elég már egy jó köröm, mit tudsz mellé adni még? Hova tudod magad pozícionálni?
Milyen egy jó arculat?
Válassz egy színt 🧮
Legyél akár a választott szín alapján beazonosítható. Ezt a színt használhatod dizájn elemeknél, tipográfiánál, stb… De a fényképek színekeverésénél is használhatod.
Készíts/csináltass egy logót! 🖊
A logó téged fog tökrüzni, nem szabad félvállról venni. Canva.com-n rengeteg logó sablon van, de nem feltétlenül ajánlom. Ha egyedi akarsz lenni, csináltass egy grafikussal, vagy használd az aláírásod. Ezt lejjebb kifejtem.
Kövesd a saját arculatod! 📱
Amikor feltöltöd a képeket, figyelj arra, hogy a meghatározott színeket, tipográfiákat és stílusokat használd. Amikor egyben nézik a profilod, látszódjon az egységesség és a profizmus.
Nézzünk meg egy profilt ami jól működik az instagramon és elemezzük, hogy miért!
✅ Egységes környezet
A körömfotózás cikkben kitértem a kiegészítők fontosságára. Itt is azt láthatjuk, ahogy egy meghatározott koncepció alapján készül mindegyik fotó, rajta a logóval és ami nagyon fontos, hogy a körmök színei amik itt dinamikusan változnak. Nagyon harmonikus az összkép.
✅ Tudatos Social media használat
Nem csak egyesével néznek ki jól a képek, hanem a egybe nézve is. Ez egy olyan részlet ami által a hitelességünk csak tovább nőhet a szakmában.
✅ „Best of” munkák, mely által te válogatsz a kliensek közül és nem ők a körmösök közül.
Mik vannak segítségedre az arculatod megtervezéséhez?
Ha betűtípust választasz magadnak, akkor ajánlom a fonts.google.com -t, figyelj arra, hogy tartalmazza a betütípus a hosszú karaktereket, mert elképesztően gázul néz ki, ha a „Ő” karakter más betütípus. Minden másra, mint a fotós posztban is írtam, ott a canva. Kezdésnek teljesen rendben van és, ha az insta posztjaidat ott rakod össze, már előrébb lehetsz a konkurenciádnál.
De miből lehet a legtöbbet tanulni?
Ha figyeled, hogy mit csinálnak a nagyok, mit csinálnak a példaképeid. Vedd kölcsön az ötleteiket, alkalmazd őket és mérd meg, hogy nálad működnek-e. Ha nem működik, nem vesztettél semmit, próbálkozol más ötlettel, ha bevállt, nyertél időt arra, hogy kitaláld, hogy mivel lehetne mégjobban csinálni és méginkább magadra szabni.
És ami nélkül hiába van arculat…
Az a folyamatos kommunikáció. Igen, folyamatosan kommunikálnod kell a célcsoportoddal. POsztok, hírdetések vagy videók formájában, de ott kell legyél. AKKOR IS HA TELE A NAPTÁR. A kevésbé lojális ügyfelek azonnál átmennek egy zugkörmöshöz, ha jön egy újabb lezárás és te betartod a törvényeket. Hány ilyen vendéged van? A jó és minőségi kommunikációval pedig a szakma figyelmét is fel tudod kelteni, tudsz szponzorokat szerezni, workshopokat tartani.
Nézzünk rossz példákat a vizuális megjelenésre, hoztam belőle párat 🤪
Paintben, wordben nem tervezünk logót, de ha igen, legalább kérdezz meg másokat róla, hogy mit gondolnak róla. De, hogy ne csak öncélúan pofázzak, ha ezen a logón a szöveg és a kis masni ikon sárga, ami a lila komplementere, már sokkal jobb lett volna, de még úgy is rossz lenne.
Ezek a rossz példák értelemszerűen. Tipikusan azok ahonnan összeszorult gyomorral távozol gyors léptekben. Ugye te sem érnéd be ilyen olcsó megoldásokkal?
Most nézzünk jó példákat! 😍
Imádom Ria dizájnát, visszafogott, elegáns, tudatos és elég ez a két kép, hogy tudjam a szalon is valószinüleg patika. Ez tipikusan az amikor körömfotó nélkül is tudjuk, hogy itt jó körmöt fog kapni az ember. Megkérdeztem Riát és elmondta, hogy ezt grafikus készítette neki. Ha belegondoltok ez egyszeri költség és amíg nem jön a rebranding, addig használható. Azért is, mert ha magadnak csinálsz valamit, akkor fenn áll veszélye, hogy 2 hónap múlva már más tetszik. Ilyenkor is jól jöhet egy külső szem. Én nem vagyok grafikus, de az örök szabályokat elmondhatom a logókkal kapcsolatban: Lehetőleg egy színt tartalmaz, ez azért fontos, hogy akár fekete-fehérben is lehessen használni.
Jól használható különböző felületeken, például kirakat, tábla, névjegy, honlap. Lényeg, hogy ne essen szét. Ha sok szöveg van egy logón akkor az szét tud esni és amúgy se szerencsés agyon szövegezni a logónkat. Egy jó logó olyan, mint az aláírásunk, minket tükröz, illetve valorizál, vagyis értéket ad és pozícionál, tehát elhelyez minket a piac hierarchiájában.
Ha semmi jó ötleted nincsen, de nem akarsz még grafikusra költeni, akkor használhatod az aláírásodat is logónak, az elég személyes, hisz magadat tetted bele. Az emberek szeretnek belénk látni, egy aláírásos logó ezt segíti.
Próbáld ki: egy fehér papírra lehetőleg fekete filcel írj alá, mondjuk a monogrammodat. Fotózd le és töltsd fel ide. ez a szoftver le tudja szedni pillanatok alatt a hátteret és máris tudod használni az aláírásodat mint logó és vízjel. A legtöbb mobilos fotószerkesztő app alkamas arra, hogy rászerkeszd a logódat a képre. Ennek a tanulsága, hogy inkább használd ilyen logót, mint a tömeg logót. Lásd az alábbi képen.
Remélem találtatok benne hasznos infót. Fontos, egy jó arculati, megejelenés legalább olyan fontos, mint maga a szolgáltatásod minősége amit nyújtasz.